יום שני, 28 ביוני 2010

טיפים מתימני : איך לחסוך סכום של כסף




גם אם זה על מנת "לסגור את המינוס" או סתם כי מעוניינים לחסוך לקניית רכב חדש , דירה או בכל מה שחשקה נפשכם יש להיות עקביים ולחסוך סכום שנקבע מראש כל חודש.

השלב הראשון
בחירת סכום החיסכון החודשי וקביעת המטרה.
יש להתבונן על משכורתכם ולבחור סכום ריאלי בו תוכלו לעמוד בכל חודש.

השלב השני
איפה לשים את הסכום שנחסך ?
המקום בו תשימו את הסכום שנחסך תלוי כמובן במטרתכם. אם המטרה היא לסגור את המינוס גדול או קטן ככל שיהיה כמובן יש להשאיר את כספכם בחשבון הבנק משום שבתוכניות החיסכון כנראה ולא תקבלו יותר תשואה מאשר ההפסד החודשי שלכם על הריבית של האוברדראפט.
במקרה ובו אתם במאזן חיובי יש לקבוע את תקופת החיסכון בהתאם לסכום הדרוש לכם ובהתאם לסכום הנחסך מידי חודש. פנו לבנק שלכם להצעה אטרקטיבית לתוכנית חיסכון לתקופה המבוקשת , אל תחששו לבקש הצעות בבנקים אחרים שיתנו לכם יותר תשואה לכסף שלכם.

אז איך חוסכים בעצם ?

בצעו סקר שוק במידה ואתם מנוים לאינטרנט , טלויזיה בכבלים , טלפון קווי וסלולרי וכו' עברו בין החברות ובצעו סקר שוק - אל תפחדו להתמקח כמו כל ישראלי טוב ובדקו טוב טוב כל הצעה ולמה אתם מתחייבים , כמובן בדקו כמה היא חוסכת לכם בכל חודש מהמצב הנתון.
במידה וקונים מוצר חדש יש להשוות מחירים בין החנויות השונות וליצור מאזן בין חנות בעלת פידבקים טובים ושירות טוב למחיר זול. התקשרו לחנות גם בזמן ההשוואה באינטרנט משום שלפעמים עם התמקחות תוכלו להשיג מחירים זולים יותר.

קבעו לעצמכם סדרי עדיפויות אל תתפתו לקנות כל דבר , חשבו קודם כל אם הוא נחוץ לכם אם לא ותרו .במידה ואתם מנוים למוצר מסויים בדקו אם הוא נחוץ לכם ולא תסתדרו בלעדיו (אבוי ! מה אנשים עשו בלי HOT ו- YES) פעמים רבות ניתן לראות הכל באינטרנט עוד לפני שהוא מגיע לחברות הכבלים.

חיסכון בקניות רבים ממוצרי הצריכה מיוצרים לכמה חברות באותו מפעל , חברה בעלת שם תגבה מחיר יקר יותר למוצר וחברה בעלת שם פחות 'נחשב' תגבה פחות כסף.
בנוסף אל תתפתו לקנות מוצרים ממותגים כגון מוצרי אופנה , חשמל וכו' חפשו ובדקו מה אתם מקבלים בעד המחיר והאם ההפרש במחיר המוצר מול מוצר זול יותר שווה את זה. דוגמא אישית : 2 ג'ינסים הנראים אותו הדבר - האחד דודה שלי קנתה מ'אירית' ושילמה 500 ש"ח , השני נקנה על ידי אימי ברשת 'תמנון' עם תג מחיר של 70 ש"ח.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה